Go Back  Offshoreonly.com > General Discussion > General Boating Discussion
baja 38 vs. cigarette 35 cafe racer >

baja 38 vs. cigarette 35 cafe racer

Notices

baja 38 vs. cigarette 35 cafe racer

Thread Tools
 
Old 07-21-2009, 03:07 PM
  #21  
Registered
 
Cigaretteman's Avatar
 
Join Date: Jun 2002
Location: Denmark
Posts: 578
Likes: 0
Received 3 Likes on 3 Posts
Default

Originally Posted by ttl000
thanks Jesper...

can you PM me so we can talk i danish?

i have found a cheap cig and i have contact with a mechanic i US who can change the engines to 496ho with mpi and then there will be no problems with CE i hope!

Hej Thomas,

Min PM er stopfyldt og jeg vil helst ikke tømme det ud der er. Jeg er PT ikke i DK da jeg bor i udlandet. Jeg kommer til DK omkring d. 7-8 august og er der i ca. 1 uge. Du kan maile til mig på [email protected] hvis du har lyst og jeg vil hjælpe dig så godt jeg kan. CE er ikke gjort med 496 HO hvis du tager en båd til EU i dag skal den opfylde meget strenge lydkrav og forurenings krav. Jeg er ikke 100% inde i alt det der, men det er ikke let! Er du i Københavns området? Der er Pokerrun i København d. 1. august du kan se mere på www.powerboats.dk der kan du helt sikkert få en sludder med nogle der ved hvad de snakker om. Min gode ven Rene sejler 34 Scarab tag en sludder med ham han er rigtigt godt inde i tingene.

Hilsen Jesper
Cigaretteman is offline  
Old 07-21-2009, 03:20 PM
  #22  
Registered
 
Cigaretteman's Avatar
 
Join Date: Jun 2002
Location: Denmark
Posts: 578
Likes: 0
Received 3 Likes on 3 Posts
Default

Der er denne her til salg i Tyskland http://www.boatshop24.com/web/en/suc...&totalcount=83
Det er godt nok 2 år siden jeg sidst så den, men den gang var det en rigtig fin båd! Den har TRS drev og det er både godt og skidt. Skidt fordi de ikke laves mere, men godt fordi de er stærke. I dag laver Konrad et drev der passer lige på og kan tage op til 800 heste det koster lidt, men skulle være rimeligt skudsikkert. den er også ned gearkasser og det er fantastisk sammenlignet med Bravo.

Hilsen Jesper
Cigaretteman is offline  
Old 07-21-2009, 03:22 PM
  #23  
Registered
 
Cigaretteman's Avatar
 
Join Date: Jun 2002
Location: Denmark
Posts: 578
Likes: 0
Received 3 Likes on 3 Posts
Default

Kig på Boatshop24.com eller bestboats24.com eller yachtworld under Europa, der er mange til salg.

Hilsen Jesper
Cigaretteman is offline  
Old 07-21-2009, 03:32 PM
  #24  
Registered
 
BajaFresh's Avatar
 
Join Date: Mar 2003
Location: Smith Valley, NV
Posts: 1,521
Received 63 Likes on 28 Posts
Default

Originally Posted by Cigaretteman
Hej Thomas,

Min PM er stopfyldt og jeg vil helst ikke tømme det ud der er. Jeg er PT ikke i DK da jeg bor i udlandet. Jeg kommer til DK omkring d. 7-8 august og er der i ca. 1 uge. Du kan maile til mig på [email protected] hvis du har lyst og jeg vil hjælpe dig så godt jeg kan. CE er ikke gjort med 496 HO hvis du tager en båd til EU i dag skal den opfylde meget strenge lydkrav og forurenings krav. Jeg er ikke 100% inde i alt det der, men det er ikke let! Er du i Københavns området? Der er Pokerrun i København d. 1. august du kan se mere på www.powerboats.dk der kan du helt sikkert få en sludder med nogle der ved hvad de snakker om. Min gode ven Rene sejler 34 Scarab tag en sludder med ham han er rigtigt godt inde i tingene.

Hilsen Jesper
Huh?

I had a Cigarette and currently own a Baja Outlaw. If it's a 38 then it must be a 38 Special. Big cabin and has a windshield and lot's of amenities. Much more of a family boat and can be used as a "cruiser".

I've been on and driven a Cafe Racer. There is no disputing the build quality and wave crushing ability of a Cig. Much smaller cabin though. If you are ocean boating there is no substitute (my opinion) to a Cig.

Power also makes a big difference. Both boat need a lot of power to go really fast. I think HP500's would net about 75 in either boat.

If I could trade up my 29 OL for a Cafe Racer (or Gun) I would in a heartbeat but I run the Pacific Ocean most of the time.
BajaFresh is offline  
Old 07-21-2009, 03:35 PM
  #25  
Registered
 
Cigaretteman's Avatar
 
Join Date: Jun 2002
Location: Denmark
Posts: 578
Likes: 0
Received 3 Likes on 3 Posts
Default

Jeg kender en del af de gutter i tyskland der har de her både, så hvis der er noget der du syntes er interessant, så kontakt mig så skal jeg prøve at spørge på priser direkse hos ejeren i stedet for gennem forhandler.

Hilsen Jesper
Cigaretteman is offline  
Old 07-21-2009, 04:11 PM
  #26  
Registered
 
Join Date: Feb 2008
Location: los angeles, CA
Posts: 66
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Default

Mike wrote:
I will also agree with Bajafresh as well. I currently own a Baja outlaw and it's more of a all around type of boat. The 38 Baja is for sure a weekend/family style. My own 2-cent.

if you are interested, my friend is dying to sale his 38 Scarab. I did all the work for him. This boat is like brand new. Everything, i mean everything on it has been changed. He is having hard financial times and on top of it, his wife is pregnant. You can get it from him in high 60's. here is the link

http://www.offshoreonly.com/classifi...o28829-en.html

http://www.youtube.com/watch?v=RYo-1Pptncw

http://www.youtube.com/watch?v=hTyMOgz_w4c

http://www.youtube.com/watch?v=vpqJzwl4kW0

http://www.youtube.com/watch?v=bHV2HPQGyn8
empire0007 is offline  
Old 07-22-2009, 03:16 AM
  #27  
Registered
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2009
Location: Denmark
Posts: 42
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Default

to empire..

i have been looking at his scarab38, but i think its to expensive, sorry!

to Jesper: i`ll send you a mail later this week
ttl000 is offline  
Old 07-22-2009, 04:12 AM
  #28  
Registered
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2009
Location: Denmark
Posts: 42
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Default

i have been looking more and more at a scarab 38, and i really think it looks very nice, but how is the hull and the overall finish vs. the cig.?
i`m thinking about the construction of the boat, is a cig better built, and should the scarab be compared to the baja 38 special instead?
ttl000 is offline  
Old 07-22-2009, 06:53 AM
  #29  
Charter Member #1171
Charter Member
 
obnoxus's Avatar
 
Join Date: Feb 2001
Location: Clearwater, FL
Posts: 4,019
Received 21 Likes on 16 Posts
Default

Id consider the 36 outlaw over the 38 special if your also looking at Cig's
__________________
I want to live in a world where a chicken can cross the road and not have its motives questioned.
obnoxus is offline  
Old 07-22-2009, 11:41 AM
  #30  
Registered
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2009
Location: Denmark
Posts: 42
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Default

are the scarab 38 compareable with the cig cafe racer?

the hull looks almost the same...!
ttl000 is offline  


Contact Us - Archive - Advertising - Cookie Policy - Privacy Statement - Terms of Service

Copyright © 2024 MH Sub I, LLC dba Internet Brands. All rights reserved. Use of this site indicates your consent to the Terms of Use.